Obsługa pętli Fast Loop
Fadex
W tym artykule omówiony zostanie metoda korzystania z rozszerzenia Fast Loop. Kurs dotyczy zarówno programu TGF jak i MMF. Tekst artykułu dostępny jest również w 2 numerze Ślimaczka
Spis treści
Wprowadzenie
Fast Loop to rozszerzenie firmy Cellosoft, tak bardzo przydatne, że w Multimedia Fusion zostało dołączone w standardzie. Rozszerzenie to ogranicza się do podstawowych zdarzeń:
- Zatrzymaj pętlę (stop loop)
- Startuj pętlę (start loop)
- Pobierz numer pętli (loop trigger )
Sposób obsługi
Powiedzmy, że już rozumiemy jakie są zdarzenia, ale jak je stosować? Przykładowo, chcemy zrobić strzał z szybkością większą niż 100 (np. 20 pikseli na pętlę).
Gdybyśmy zwyczajnie dali zdarzenie:
N | Zdarzenia |
1 | + Zawsze
|
omijałoby nam przeszkody mniejsze niż te piksele. Dlatego też możemy sprawdzać co jeden piksel posługując się tym rozszerzeniem.
1 |
|
2 | + Loop trigger 0
|
3 |
|
Dobrze. Więc mamy już ruch pocisku (w tym przypadku pocisk leci w prawo). Teraz jak zrobić kolizję? Nie, nie, nie przez standardowy warunek kolizji. W tym przypadku nic się nie bowiem zmieni - wyjdzie tak jakby obiekt przesuwał się 20 pikseli, a nie 1...
W tym przypadku wiemy, że Fast Loop będzie sprawdzał każdy piksel w pętli.
Można go używać wszędzie, gdzie chcemy coś szybko sprawdzić. Typowe rzeczy, do których wykorzystujemy to rozszerzenie:
- lot pocisku
- ruch postaci
- wybuchy
- szybkie tworzenie obiektów
Zakończenie
Fast Loop ma wiele więcej zastosowań, ale pomieszczenie ich wszystkich w jednym artykule jest po poprostu niemożliwe. I o co tyle krzyku? Przecież to nie problem! Należy używać szybkiej pętli jak najczęściej, aby nasze gry były coraz bliżej profesjonalizmu.