Obcy 2: Powrót

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Wersja z dnia 15:56, 24 sie 2008 autorstwa RomanX (dyskusja | edycje)
(różn.) ‹Starsza wersja | zobacz obecną wersję (różn.) | Nowsza wersja› (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Obcy 2: Powrót
Obcy2p.jpg
gatunek strzelanka
data wydania Czerwiec 2007
stworzone w The Games Factory
autor RomanX
język polski
strona www Nuke Soft
pobieranie pobierz

Obcy 2: Powrót lub Obcy: Ostateczna Eliminacja 2: Powrót to strzelanka Top-Down stworzona 22 czerwca 2007 roku przez Nuke Soft. Jest to kontynuacja gry Obcy: Ostateczna Eliminacja.

Opis gry

Fabuła

Obcy wydawali się całkowicie wytępieni. Jednak w pewien sposób udało im się przeniknąć na Ziemię, do bazy USM Zero. Nazywasz się John i jesteś jednym z najlepszych i najbardziej zaufanych komandosów korporacji USM. Przybyłeś do bazy, aby unowocześnić uzbrojenie. Niestety, w wyniku ataku Obcych zostajesz zamknięty w bazie i w ten sposób zmuszony do walki.

Rozgrywka

Gra polega na wybiciu wszystkich Obcych będących na planszy i wyjściu poza nią, próbując jednocześnie zachować jak najwięcej ludzi przy życiu (syntetyki nie są wliczane). Posiada 10 poziomów dla jednego gracza oraz 7 dla dwóch graczy: 6 dla trybu deathmatch (turniej) i 3 dla trybu cooperative (współpraca). W misjach multiplayerowych drugi gracz porusza Dexterem.

Broń

Gracz ma do dyspozycji 5 broni, z czego każda ma swoje wady, zalety i unikalne cechy:

  • Karabin - uniwersalna broń, nie posiada specjalnych penetracyjnych pocisków, jak te z Ahgnoka (gdzie je produkowano), jednak nadal skuteczna na wszelkie dystanse i do strzelania przez cienkie ścianki. Dzięki mniejszemu pociskowi można ich nosić więcej.
  • Miotacz ognia - pomocnicza broń na krótkie dystanse, podpala wrogów, topi otoczenie i obejmuje ogniem spore obszary.
  • Granatnik - potężna broń, zabija lub podpala wszystko w zasięgu wybuchu, w tym gracza - przez co nie należy z niego strzelać w biegu. Wyjątkiem jest Królowa Obcych, która z racji mocnego pancerza wytrzymuje kilka trafień. Granaty są dosyć trudne do znalezienia.
  • Miotacz plazmy - modyfikacja podstawowego karabinu, która sprawia, iż zamiast nabojów zużywana jest energia ze specjalnych baterii. Posiada niesamowitą siłę rażenia, a kuliste pociski odbijają się od otoczenia, podpalając wszystkie cele. W ciasnych korytarzach wybuchowe odbicia potrafią zabić gracza.
  • Piła - po poprzednich problemach ze standardowym łomem John zdecydował się zmienić go na wyspecjalizowaną piłę. Jej cięcia co prawda nie zabiją większych Obcych, ale mogą być ostatnią deską ratunku w przypadku braku amunicji...

Przeciwnicy

  • Jajo - składane przez Królową. Po jakimś czasie wykluwa się z niego tzw. Twarzolep. Czas ten skraca się, gdy przebywa się w pobliżu jaja.
  • Twarzołap - nie jest już tak przystosowany do przyczepiania się do twarzy, jak Obcy poprzednich generacji, jednak dzięki wielu mutacjom z ludzkim genomem odzyskał mały ogon, który zapewnia mu skoczność, przez co jest szalenie niebezpieczny na bliskich dystansach. W wyniku badań prowadzonych w bazie USM Omega na planecie Korga ten gatunek posiada podstawowy pakiet genów człowieka, potrafi więc rozwinąć się w pełnowymiarowego Obcego bez żywiciela, ale rozwój jest znacznie przyspieszany i poprawiany, gdy Twarzołap znajdzie ofiarę.
  • Młody Obcy - szybki, skoczny i stosunkowo słaby Obcy, który z czasem przeradza się w dorosłą formę.
  • Dorosły Obcy - najszybsza forma Obcego, a zarazem bardzo silna i dosyć odporna. Jeśli zbytnio się zbliży, to możesz mocno ucierpieć.
  • Pretorianin - forma przeznaczona do ochrony Królowych, bardzo silna, odporna i posiadająca imponujący egzoszkielet, jednak z powodu dużej masy - powolna.
  • Królowa - co jakiś czas składa jaja. Bardzo wytrzymała, zwykle zawzięcie broniona przez inne osobniki. Nie należy oszczędzać amunicji, bowiem zabijając Królową można bardzo znacząco osłabić siły Obcych. Gdy widzi, że na przetrwanie roju jest mała szansa, a jest pod ostrzałem, odrzuca ogon i atakuje jako Pretorianin.

Pamiętaj, że Obcy zamiast krwi mają kwas, który łatwo przepala wszelkie materiały.

Cechy audiowizualne

Gra wykorzystuje silnik OmegaFX, który składa się m.in. z Bullet Objectów, które zapewniają wysoki poziom efektów cząsteczkowych. System fizyki pozwala na miotanie elementami otoczenia jak i przebijanie się przez ściany czy niszczenie szyb. Penetracja otoczenia jest również wykorzystywana przez Obcych, których kwas pozwala dotrzeć do niedostępnych miejsc.

Muzyka to mody i mp3, dźwięk jest w wysokiej jakości (44 kHz) i w niektórych przypadkach o zmiennej, losowej wysokości, co poprawia brzmienie.