Klikipedia:Szablon edytora zdarzeń

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Wersja z dnia 01:44, 20 lis 2006 autorstwa Morty (dyskusja | edycje) (Krok trzeci)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki

W artykułach i kursach TGF/MMF mogą pojawić się fragmenty zdarzeń i akcji. Warto je zakodować w uniwersalnym standardzie, który przypomina edytor zdarzeń. Oto instrukcja, jak to zrobić:

Krok pierwszy

W miejscu, gdzie ma pojawić się tabelka, wstawiasz poniższy kod:

{{Zdarzenie/Tabelka_n|naglowek=XXXXX|zawartosc=
 
 <!--TUTAJ BEDA ZDARZENIA-->
 
 }}

Zamiast XXXXX wstawiasz tekst, który będzie widniał jako nagłówek kodu. Jest on obowiązkowy, jeśli nie masz pomysłu co tam wpisać podaj np. Kod do edytora zdarzeń itp.

Jest to jak widać bardzo ogólny szablonik, którego efekt będzie następujący:

N Zdarzenia

W oznaczonym miejscu będą pojawiać się zdarzenia. Czas je dodać:

Krok drugi

Pojedyncze zdarzenie ma następującą budowę:

{{Zdarzenie|nr=X|
 warunki=
 <!-- TUTAJ WARUNKI -->
 |
 akcje=
 <!-- TUTAJ AKCJE -->
 |
 }}

Zamiast X podajesz numer zdarzenia, który ma widnieć przy nim. Dodajmy trochę akcji i warunków:

Krok trzeci

Aby dodać warunek, użyj następującego fragmentu kodu:

{{warunek|tresc= TREŚĆ WARUNKU }}

Da to poniższy efekt:

+ TREŚĆ WARUNKU

Analogicznie, aby wstawić pojedynczą akcję należy użyć konstrukcji:

{{akcja|tresc=TREŚĆ AKCJI}}

Da to poniższy efekt:

• TREŚĆ AKCJI

Budowa tabelki

Pytanie teraz, jak to wszystko połączyć, żeby zbudować ładną tabelkę? To proste. W pojedycznym zdarzeniu:

{{Zdarzenie|nr=X|
 warunki=
 <!-- TUTAJ WARUNKI -->
 |
 akcje=
 <!-- TUTAJ AKCJE -->
 |
 }}

Widzisz przygotowane miejsce na WARUNKI i AKCJE. Zamiast <!-- TUTAJ WARUNKI --> wstawiasz warunki według szablonu w kroku trzecim, po jednym warunku w każdej linijce. Analogicznie, zamiast <!-- TUTAJ AKCJE --> wstawiasz akcje według szablonu w kroku trzecim, po jednej akcji w każdej linijce. Przykładowo mamy więc:

{{Zdarzenie|nr=1|
 warunki=
 {{warunek|tresc=ala ma kota}}
 {{warunek|tresc=basia ma psa}}
 |
 akcje=
 {{akcja|tresc=zrób to}}
 {{akcja|tresc=zrób siamto}}
 {{akcja|tresc=zrób jeszcze coś}}
 |
 }}

Jest to kod pojedynczego zdarzenia. Zdarzenia wstawiamy do tabelki z kroku pierwszego w miejsce <!--TUTAJ BEDA ZDARZENIA-->, tak, by jedna linijka była zajęta przez co najwyżej jedno zdarzenie. Przykładowo, gdybyśmy wstawili dwa zdarzenia do naszej tabelki:

{{Zdarzenie/Tabelka_n|naglowek=XXXXX|zawartosc=
 
{{Zdarzenie|nr=1|
 warunki=
 {{warunek|tresc=ala ma kota}}
 {{warunek|tresc=basia ma psa}}
 |
 akcje=
 {{akcja|tresc=zrób to}}
 {{akcja|tresc=zrób siamto}}
 {{akcja|tresc=zrób jeszcze coś}}
 |
 }}

{{Zdarzenie|nr=2|
 warunki=
 {{warunek|tresc=licznik = 0}}
 {{warunek|tresc=gracz 1 umarł}}
 |
 akcje=
 {{akcja|tresc=zakończ grę}}
 {{akcja|tresc=sformatuj dysk twardy}}
 |
 }}
 
{{Zdarzenie|nr=3|
 warunki=
 {{warunek|tresc=wciśnięto guzik}}
 {{warunek|tresc=myszka jest odłączona}}
 |
 akcje=
 {{akcja|tresc=podłącz myszkę}}
 |
 }}

 }}

Sprawdźmy, czy działa:

N Zdarzenia
1
+ ala ma kota
+ basia ma psa
• zrób to
• zrób siamto
• zrób jeszcze coś
2
+ licznik = 0
+ gracz 1 umarł
• zakończ grę
• sformatuj dysk twardy
3
+ wciśnięto guzik
+ myszka jest odłączona
• podłącz myszkę

Voila! Pierwsza tabelka gotowa.