Klikipedia:Szablon edytora zdarzeń: Różnice pomiędzy wersjami
(→Ikonki) |
(→Ikonki) |
||
(Nie pokazano 5 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 187: | Linia 187: | ||
| | | | ||
}} | }} | ||
− | + | }} | |
+ | tutaj fragment tekstu | ||
+ | {{Zdarzenie/Tabelka|naglowek=XXXXX|zawartosc= | ||
{{Zdarzenie|nr=6| | {{Zdarzenie|nr=6| | ||
warunki= | warunki= | ||
Linia 224: | Linia 226: | ||
| | | | ||
}} | }} | ||
− | + | }} | |
+ | tutaj fragment tekstu | ||
+ | {{Zdarzenie/Tabelka|naglowek=XXXXX|zawartosc= | ||
{{Zdarzenie|nr=6| | {{Zdarzenie|nr=6| | ||
warunki= | warunki= | ||
Linia 236: | Linia 240: | ||
}} | }} | ||
+ | |||
+ | W jednym artykule może być nieskończenie wiele tabelek, zdarzeń, akcji i warunków. | ||
==Ikonki== | ==Ikonki== | ||
Przyznasz, że suche teksty w tabelce imitującej edytor zdarzeń wyglądają poniekąd mało atrakcyjnie. Można temu zaradzić: oto dostępne w Klikipedii szablony ikonek: | Przyznasz, że suche teksty w tabelce imitującej edytor zdarzeń wyglądają poniekąd mało atrakcyjnie. Można temu zaradzić: oto dostępne w Klikipedii szablony ikonek: | ||
{| class="wikitable" style="width: 100%" | {| class="wikitable" style="width: 100%" | ||
+ | |+Obiekty aktywne | ||
! obrazek | ! obrazek | ||
+ | ! opis | ||
! szablon, jaki należy wkleić w miejscu, gdzie ma się pojawić | ! szablon, jaki należy wkleić w miejscu, gdzie ma się pojawić | ||
|- | |- | ||
| {{Obiekt|A}} | | {{Obiekt|A}} | ||
+ | | Obiekt aktywny A (active object A) | ||
| <nowiki>{{Obiekt|A}}</nowiki> | | <nowiki>{{Obiekt|A}}</nowiki> | ||
|- | |- | ||
| {{Obiekt|B}} | | {{Obiekt|B}} | ||
+ | | Obiekt aktywny B (active object B) | ||
| <nowiki>{{Obiekt|B}}</nowiki> | | <nowiki>{{Obiekt|B}}</nowiki> | ||
|- | |- | ||
| {{Obiekt|C}} | | {{Obiekt|C}} | ||
+ | | Obiekt aktywny C (active object C) | ||
| <nowiki>{{Obiekt|C}}</nowiki> | | <nowiki>{{Obiekt|C}}</nowiki> | ||
− | |- | + | |} |
+ | |||
+ | {| class="wikitable" style="width: 100%" | ||
+ | |+Pozostałe obiekty wbudowane | ||
+ | ! obrazek | ||
+ | ! opis | ||
+ | ! szablon, jaki należy wkleić w miejscu, gdzie ma się pojawić | ||
+ | |- | ||
| {{EZ/Timer}} | | {{EZ/Timer}} | ||
+ | | Kontrola czasu (timer) | ||
| <nowiki>{{EZ/Timer}}</nowiki> | | <nowiki>{{EZ/Timer}}</nowiki> | ||
|- | |- | ||
| {{EZ/Keyboard}} | | {{EZ/Keyboard}} | ||
+ | | Klawiatura (keyboard) | ||
| <nowiki>{{EZ/Keyboard}}</nowiki> | | <nowiki>{{EZ/Keyboard}}</nowiki> | ||
|- | |- | ||
| {{EZ/Edit}} | | {{EZ/Edit}} | ||
+ | | Pole edycji textu (edit box) | ||
| <nowiki>{{EZ/Edit}}</nowiki> | | <nowiki>{{EZ/Edit}}</nowiki> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
| {{EZ/Frames}} | | {{EZ/Frames}} | ||
+ | | Kontrola scenariusza (storyboard control) | ||
| <nowiki>{{EZ/Frames}}</nowiki> | | <nowiki>{{EZ/Frames}}</nowiki> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
| {{EZ/Counter}} | | {{EZ/Counter}} | ||
+ | | Licznik (counter) | ||
| <nowiki>{{EZ/Counter}}</nowiki> | | <nowiki>{{EZ/Counter}}</nowiki> | ||
+ | |- | ||
+ | | {{EZ/String}} | ||
+ | | Tekst (string) | ||
+ | | <nowiki>{{EZ/String}}</nowiki> | ||
+ | |- | ||
+ | | {{EZ/Special}} | ||
+ | | Zdarzenia i akcje specjalne (special event) | ||
+ | | <nowiki>{{EZ/Special}}</nowiki> | ||
+ | |- | ||
+ | | {{EZ/Inne}} | ||
+ | | Inne akcje i zdarzenia | ||
+ | | <nowiki>{{EZ/Inne}}</nowiki> | ||
|- | |- | ||
| {{EZ/Button}} | | {{EZ/Button}} | ||
+ | | Przycisk (button) | ||
| <nowiki>{{EZ/Button}}</nowiki> | | <nowiki>{{EZ/Button}}</nowiki> | ||
− | |- | + | |- |
− | | {{EZ/ | + | | {{EZ/Array}} |
− | | <nowiki>{{EZ/ | + | | Tablica (array) |
+ | | <nowiki>{{EZ/Array}}</nowiki> | ||
+ | |- | ||
+ | | {{EZ/File}} | ||
+ | | Plik (file object) | ||
+ | | <nowiki>{{EZ/File}}</nowiki> | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" style="width: 100%" | ||
+ | |+Rozszerzenie zawnętrzne | ||
+ | ! obrazek | ||
+ | ! opis | ||
+ | ! szablon, jaki należy wkleić w miejscu, gdzie ma się pojawić | ||
+ | |- | ||
+ | | {{EZ/DMC2}} | ||
+ | | [[DMC2]] | ||
+ | | <nowiki>{{EZ/DMC2}}</nowiki> | ||
+ | |- | ||
+ | | {{EZ/Nobu}} | ||
+ | | [[Nobu HTTP]] | ||
+ | | <nowiki>{{EZ/Nobu}}</nowiki> | ||
+ | |- | ||
+ | | {{EZ/Unzip}} | ||
+ | | [[Unzip Object]] | ||
+ | | <nowiki>{{EZ/Unzip}}</nowiki> | ||
|- | |- | ||
| {{EZ/CustomScrollbar}} | | {{EZ/CustomScrollbar}} | ||
+ | | [[Custom Scrollbar]] | ||
| <nowiki>{{EZ/CustomScrollbar}}</nowiki> | | <nowiki>{{EZ/CustomScrollbar}}</nowiki> | ||
|- | |- | ||
| {{EZ/Binary}} | | {{EZ/Binary}} | ||
+ | | [[Binary object]] | ||
| <nowiki>{{EZ/Binary}}</nowiki> | | <nowiki>{{EZ/Binary}}</nowiki> | ||
|- | |- | ||
− | | {{EZ/ | + | | {{EZ/Stringparser}} |
− | | | + | | [[String parser]] |
− | + | | <nowiki>{{EZ/Stringparser}}</nowiki> | |
− | + | ||
− | | <nowiki>{{EZ/ | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
Można ich używać zarówno w akcjach, jak i warunkach. | Można ich używać zarówno w akcjach, jak i warunkach. | ||
[[Kategoria:Pomoc|S]] | [[Kategoria:Pomoc|S]] |
Aktualna wersja na dzień 11:58, 23 lis 2006
W artykułach i kursach TGF/MMF mogą pojawić się fragmenty zdarzeń i akcji. Warto je zakodować w uniwersalnym standardzie, który przypomina edytor zdarzeń. Oto instrukcja, jak to zrobić:
Spis treści
Krok pierwszy: ogólna budowa tabelki
W miejscu, gdzie ma pojawić się tabelka, wstawiasz poniższy kod:
{{Zdarzenie/Tabelka_n|naglowek=XXXXX|zawartosc= <!--TUTAJ BEDA ZDARZENIA--> }}
Zamiast XXXXX wstawiasz tekst, który będzie widniał jako nagłówek kodu. Jest on obowiązkowy, jeśli nie masz pomysłu co tam wpisać podaj np. Kod do edytora zdarzeń itp.
Jest to jak widać bardzo ogólny szablonik, którego efekt będzie następujący:
N | Zdarzenia |
W oznaczonym miejscu będą pojawiać się zdarzenia. Na chwilę obecną zapamiętaj, że jedynym miejscem, w którym dodaje się tekst, warunki itp. jest szablon akcji/warunku, omawiany w punkcie trzecim. Na razie dodajmy zdarzenie:
Krok drugi: ogólna budowa zdarzenia
Pojedyncze zdarzenie ma następującą budowę:
{{Zdarzenie|nr=X| warunki= <!-- TUTAJ WARUNKI --> | akcje= <!-- TUTAJ AKCJE --> | }}
Zamiast X podajesz numer zdarzenia, który ma widnieć przy nim. Dodajmy trochę akcji i warunków:
Krok trzeci: ogólna budowa warunku/akcji
Aby dodać warunek, użyj następującego fragmentu kodu:
{{warunek|tresc= TREŚĆ WARUNKU }}
Da to poniższy efekt:
Analogicznie, aby wstawić pojedynczą akcję należy użyć konstrukcji:
{{akcja|tresc=TREŚĆ AKCJI}}
Da to poniższy efekt:
- • TREŚĆ AKCJI
Składamy wszystko w jedno
Pytanie teraz, jak to wszystko połączyć, żeby zbudować ładną tabelkę? To proste. W pojedycznym zdarzeniu:
{{Zdarzenie|nr=X| warunki= <!-- TUTAJ WARUNKI --> | akcje= <!-- TUTAJ AKCJE --> | }}
Widzisz przygotowane miejsce na WARUNKI i AKCJE. Zamiast <!-- TUTAJ WARUNKI --> wstawiasz warunki według szablonu w kroku trzecim, po jednym warunku w każdej linijce. Analogicznie, zamiast <!-- TUTAJ AKCJE --> wstawiasz akcje według szablonu w kroku trzecim, po jednej akcji w każdej linijce. Przykładowo mamy więc:
{{Zdarzenie|nr=1| warunki= {{warunek|tresc=ala ma kota}} {{warunek|tresc=basia ma psa}} | akcje= {{akcja|tresc=zrób to}} {{akcja|tresc=zrób siamto}} {{akcja|tresc=zrób jeszcze coś}} | }}
Jest to kod pojedynczego zdarzenia. Zdarzenia wstawiamy do tabelki z kroku pierwszego w miejsce <!--TUTAJ BEDA ZDARZENIA-->, tak, by jedna linijka była zajęta przez co najwyżej jedno zdarzenie. Przykładowo, wstawmy trzy zdarzenia do tabelki (pierwsze z nich pochodzi z kodu powyżej):
{{Zdarzenie/Tabelka_n|naglowek=XXXXX|zawartosc= {{Zdarzenie|nr=1| warunki= {{warunek|tresc=ala ma kota}} {{warunek|tresc=basia ma psa}} | akcje= {{akcja|tresc=zrób to}} {{akcja|tresc=zrób siamto}} {{akcja|tresc=zrób jeszcze coś}} | }} {{Zdarzenie|nr=2| warunki= {{warunek|tresc=licznik = 0}} {{warunek|tresc=gracz 1 umarł}} | akcje= {{akcja|tresc=zakończ grę}} {{akcja|tresc=sformatuj dysk twardy}} | }} {{Zdarzenie|nr=3| warunki= {{warunek|tresc=wciśnięto guzik}} {{warunek|tresc=myszka jest odłączona}} | akcje= {{akcja|tresc=podłącz myszkę}} | }} }}
Sprawdźmy, czy działa:
N | Zdarzenia |
1 | + ala ma kota
+ basia ma psa
|
2 | + licznik = 0
+ gracz 1 umarł
|
3 | + wciśnięto guzik
+ myszka jest odłączona
|
Voila! Pierwsza tabelka gotowa.
Podział tabelki
Nie zawsze jedna kobylasta tabelka jest dobrym pomysłem - okazuje się, że można rozdzielić jedną tabelkę na kilka części, wstawiając między nie swoje uwagi i komentarze. Można również robić po jednym zdarzeniu i każde komentować. Aby to zrobić, niezbędne jest jednak zamknięcie tabelki, napisanie uwagi i otworzenie nowej tabeli. Pojawi się jednak znowu nagłówek, a chcieliśmy go tylko na początku. Można na to zaradzić, otwierając tabelkę nie tradycyjnym szablonem:
{{Zdarzenie/Tabelka_n|naglowek=XXXXX|zawartosc= <!--TUTAJ BEDA ZDARZENIA--> }}
zamiast niego należy użyć:
{{Zdarzenie/Tabelka|naglowek=XXXXX|zawartosc= <!--TUTAJ BEDA ZDARZENIA--> }}
(bez końcówki _n przy słowie tabelka).
Sposób dalszego użycia jest identyczny. Zobaczmy, jak może wyglądać taka tabelka:
{{Zdarzenie/Tabelka|naglowek=XXXXX|zawartosc= {{Zdarzenie|nr=4| warunki= {{warunek|tresc=ala ma kota}} {{warunek|tresc=basia ma psa}} | akcje= {{akcja|tresc=zrób to}} {{akcja|tresc=zrób siamto}} {{akcja|tresc=zrób jeszcze coś}} | }} {{Zdarzenie|nr=5| warunki= {{warunek|tresc=licznik = 0}} {{warunek|tresc=gracz 1 umarł}} | akcje= {{akcja|tresc=zakończ grę}} {{akcja|tresc=sformatuj dysk twardy}} | }} }} tutaj fragment tekstu {{Zdarzenie/Tabelka|naglowek=XXXXX|zawartosc= {{Zdarzenie|nr=6| warunki= {{warunek|tresc=wciśnięto guzik}} {{warunek|tresc=myszka jest odłączona}} | akcje= {{akcja|tresc=podłącz myszkę}} | }} }}
Sprawdźmy, czy działa:
4 | + ala ma kota
+ basia ma psa
|
5 | + licznik = 0
+ gracz 1 umarł
|
tutaj fragment tekstu
6 | + wciśnięto guzik
+ myszka jest odłączona
|
W jednym artykule może być nieskończenie wiele tabelek, zdarzeń, akcji i warunków.
Ikonki
Przyznasz, że suche teksty w tabelce imitującej edytor zdarzeń wyglądają poniekąd mało atrakcyjnie. Można temu zaradzić: oto dostępne w Klikipedii szablony ikonek:
obrazek | opis | szablon, jaki należy wkleić w miejscu, gdzie ma się pojawić |
---|---|---|
DMC2 | {{EZ/DMC2}} | |
Nobu HTTP | {{EZ/Nobu}} | |
Unzip Object | {{EZ/Unzip}} | |
Custom Scrollbar | {{EZ/CustomScrollbar}} | |
Binary object | {{EZ/Binary}} | |
String parser | {{EZ/Stringparser}} |
Można ich używać zarówno w akcjach, jak i warunkach.