Klikipedia:Brudnopis

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki

Skórka (ang. Skin, informatyka) - wizualny interfejs programu lub strony internetowej, dużo rzadziej - gry. Określa ona wygląd, rozmiar i układ tła, przycisków, tekstów, nagłówków itp. Stosowana jest najczęściej w programach typu odtwarzacze plików multimedialnych, komunikatory, przeglądarki z powodu częstego ich oglądania i zwracania uwagi na jego wygląd.


Skórki występują też w systemach operacyjnych wyposażonych w GUI (Graphical User Interface, np. Microsoft (C) Windows (R).

Najczęściej użytkownik ma kilka różnych skórek do wyboru, a w przypadku programów może je także wykonać samodzielnie lub pobrać z Internetu.


Skórkę w MMF'ie wykonać można łatwo, ponieważ są obiekty takie jak Active System Box i Background System Box, które umożliwiają zmianę ich poszczególnych części na dowolny kolor w formacie RGB.

Wystarczy, że użytkownik wybierze np. Plik INI zawierający własności tych kolorów, a następnie zostaną z niego one wczytane i już aplikacja posiada najprostszy wybór skórek. Można oczywiście definiować także ich rozmiary, czcionki, ładować różne obrazki itp. Myślę, że nie trzeba tego dokładnie wyjaśniać, ponieważ nie jest to bardzo skomplikowane.

--AlexJ 21:52, 15 lis 2006 (GMT)


wat

=

--Worm02 (dyskusja) 19:49, 16 kwi 2013 (CEST)