Instance destroy()

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Właściwy tytuł tego artykułu to instance_destroy(). Z powodu ograniczeń technicznych tytuł tego artykułu jest nieprawidłowy.

instance_destroy() - funkcja niszcząca wystąpienie obiektu w roomie (nie usuwa go z zasobów gry).

Sposób wywołania

Funkcja nie przyjmuje argumentów. Wywołana niszczy wystąpienie obiektu, który ją wywołał. Aby zniszczyć inną instancję z poziomu kodu należy użyć konstrukcji with.

Przykłady użycia

if(score==0)
instance_destroy();
// zniszczy instancję, której zmienna score wynosi 0

Jeśli umieścimy w zdarzeniu obj1 zdarzenie COLLISION with obj2 następujący kod:

with(other)
instance_destroy()

to po kolizji zostanie zniszczony obiekt obj2, mimo iż funkcja instance_destroy znajduje się w kodzie obj1

W analogiczny sposób można użyć słowa kluczowego all.