Instance create()

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Właściwy tytuł tego artykułu to instance_create(). Z powodu ograniczeń technicznych tytuł tego artykułu jest nieprawidłowy.

instance_create() - funkcja, tworząca obiekt w roomie.

Wywołanie

Funkcja przyjmuje trzy argumenty - liczby rzeczywiste:

instance_create([real] x, [real] y, [real] id)

  • x - liczba rzeczywista, określająca położenie w poziomie tworzonego obiektu
  • y - liczba rzeczywista, określająca położenie w pionie tworzonego obiektu
  • id - zmienna rzeczywista, określająca idnetyfikator obiektu

Przykład użycia

// ponizsza funkcja stworzymy
// obiekt o nazwie obj_player
// w punkcie (32,64)
// Upewnij się, że obj_player
// istnieje w zasobach gry!
instance_create(32,64,obj_player);

Uwaga

Po stworzeniu obiektu zostaną wykonane akcje, jakie zawiera jego zdarzenie CREATE