Grawitacja w GM

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Autor.jpg
Autorem tego artykułu jest
Jaklub

Artykuł ten pokaże, jak w GM można osiągnąć grawitację na dwa sposoby

Sposób 1: VSPEED

W stepie dajemy skrypt:

if place_free(x,y+1) 
vspeed+=1 
else 
vspeed=0

Czyli zawsze, gdy nie ma gruntu pod objektem, dodaj grawitację.

Skrypt skakania:

if not place_free(x,y+1) 
{ 
y-=13 
vspeed=-12 
}

Czyli objekt przeskakuje 13 pikseli w górę i ustawia szybkość na -12.

Sposób 2: GRAVITY

Kod w stepie:

gravity_direction=270 
if place_free(x,y+1) 
gravity=1 
else 
gravity=0

Ustaw kierunek grawitacji do 270 (czyli w dół). Kiedy nie ma gruntu pod objektem - ustaw grawitację.

Skrypt skoku:

if not place_free(x,y+1) vspeed=-13

Jest grunt pod objektem - ustaw szybkość spadania na -13.

Ograniczenie prędkości skakania (na obydwa sposoby, do dopisania po skrypcie grawitacji):

if vspeed>12 then vspeed=12

Gdy prędkość spadania jest większa od 12, to ustaw tą prędkość na 12.

informacje na temat funkcji, użytych w artykule: place_free()