Fast Loop

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Wersja z dnia 22:01, 13 lis 2006 autorstwa RomanX (dyskusja | edycje) (linki itp.)
(różn.) ‹Starsza wersja | zobacz obecną wersję (różn.) | Nowsza wersja› (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Fastloop.png

Fast Loop to dodatek autorstwa Cellosoftu do TGF, obsługujący tzw. szybkie pętle. Działa również w MMF, ale przydatne jest to tylko przy przenosinach projektu z TGF do MMF, bowiem w MMF ta funkcja jest zintegrowana.

Opis działania i zastosowania

Fast Loop może wywoływać do 30 pętli, w których określoną ilość razy wywołują się stosownie oznaczone zdarzenia. Przydatne jest to np. wtedy, gdy należy w jednej chwili przesunąć obiekt o 100 pikseli, ale trzeba sprawdzać kolizje na drodze z punktu początkowego do końcowego. Wtedy w pętli musi znaleźć się warunek przesunięcia o 1 piksel oraz warunek kolizji.

Warunki

  • Loop Trigger - oznacza pętlę, do której należy uwarunkowane zdarzenie.
  • Loop is Infinite - sprawdza, czy pętla jest nieskończona.
  • Compare loop position - porównuje krok pętli z podaną wartością.

Akcje

  • Start loop - wykonuje daną pętlę określoną ilość razy.
  • Single loop - wykonuje daną pętlę dokładnie raz.
  • Stop loop - zatrzymuje pętlę.
  • Advanced> Adjust loop position - zmienia wartość kroku pętli.
  • Advanced> Set Loop Pause - pauzuje pętlę.
  • Advanced> Redraw Frame - ponownie rysuje ramkę gry (usunięte zostaną wszystkie wlepione do tła obiekty).
  • Destroy - niszczy obiekt Fast Loop.

Wartości

  • Get Loop Step - pobiera aktualny krok pętli.
  • Get Number of Loop Steps - pobiera ilość kroków pętli, jakie mają być wykonane.

Konfiguracja w edytorze etapu

Brak.

Zobacz też

Odnośniki zewnętrzne