Edytor zdarzeń: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 19: | Linia 19: | ||
[[Kategoria:MMF]] | [[Kategoria:MMF]] | ||
[[Kategoria:MMF2]] | [[Kategoria:MMF2]] | ||
− |
Wersja z 11:26, 5 lis 2006
Edytor zdarzeń (Event Editor) to jeden z trzech edytorów w programach klikowych. W nim tworzymy właściwy kod programu. Cały system opiera się na warunkach i akcjach. Znajdują się tu wszystkie obiekty z wyjątkiem obiektów tła.
Obsługa
Po lewej stronie ekranu znajdują się warunki. Aby stworzyć nowy warunek należy kliknąć na napisie „New condition”. Otwiera się nam okienko. Tutaj wybieramy obiekt i akcję z nim związaną. Można łączyć z sobą warunki. Wystarczy kliknąć na zdarzenie i wybrać z menu „Insert”. Otwiera się to samo okienko i również wybieramy akcje. Teraz możemy już stworzyć akcję. W wierszu zdarzenia szukamy obiektu, na którym ma być wykonana akcja. Teraz klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy akcję do stworzenia. Możemy zostać poproszeni o podanie jakiegoś parametru. Możemy również kliknąć lewym przyciskiem myszy - wtedy otworzy się okno w którym też możemy tworzyć akcje. Akcje możemy kopiować przeciągając je do innej ramki, lub przenosić przytrzymując przy tym klawisz Shift.
Zobacz też
- Edytor etapu
- Edytor scenariusza
- Klik & Play
- The Games Factory
- Multimedia Fusion
- The Games Factory 2
- Multimedia Fusion 2
To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.