Edytor zdarzeń: Różnice pomiędzy wersjami

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Linia 19: Linia 19:
 
[[Kategoria:MMF]]
 
[[Kategoria:MMF]]
 
[[Kategoria:MMF2]]
 
[[Kategoria:MMF2]]
[[Kategoria:Edytory do tworzenia gier]]
 

Wersja z 11:26, 5 lis 2006

Edytor zdarzeń (Event Editor) to jeden z trzech edytorów w programach klikowych. W nim tworzymy właściwy kod programu. Cały system opiera się na warunkach i akcjach. Znajdują się tu wszystkie obiekty z wyjątkiem obiektów tła.

Konstrukcja edytora zdarzeń

Obsługa

Po lewej stronie ekranu znajdują się warunki. Aby stworzyć nowy warunek należy kliknąć na napisie „New condition”. Otwiera się nam okienko. Tutaj wybieramy obiekt i akcję z nim związaną. Można łączyć z sobą warunki. Wystarczy kliknąć na zdarzenie i wybrać z menu „Insert”. Otwiera się to samo okienko i również wybieramy akcje. Teraz możemy już stworzyć akcję. W wierszu zdarzenia szukamy obiektu, na którym ma być wykonana akcja. Teraz klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy akcję do stworzenia. Możemy zostać poproszeni o podanie jakiegoś parametru. Możemy również kliknąć lewym przyciskiem myszy - wtedy otworzy się okno w którym też możemy tworzyć akcje. Akcje możemy kopiować przeciągając je do innej ramki, lub przenosić przytrzymując przy tym klawisz Shift.

Zobacz też


Stub.png To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.