Edytor zdarzeń: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
'''Edytor zdarzeń''' (''Event Editor'') to jeden z trzech edytorów w programach klikowych. W nim tworzymy właściwy kod programu. Cały system opiera się na '''warunkach''' i '''akcjach'''. Znajdują się tu wszystkie obiekty z wyjątkiem obiektów tła. | '''Edytor zdarzeń''' (''Event Editor'') to jeden z trzech edytorów w programach klikowych. W nim tworzymy właściwy kod programu. Cały system opiera się na '''warunkach''' i '''akcjach'''. Znajdują się tu wszystkie obiekty z wyjątkiem obiektów tła. | ||
− | |||
[[grafika:Tgfinfo.gif|thumb|left|Konstrukcja edytora zdarzeń]] | [[grafika:Tgfinfo.gif|thumb|left|Konstrukcja edytora zdarzeń]] | ||
− | |||
== Obsługa == | == Obsługa == | ||
− | |||
Po lewej stronie ekranu znajdują się warunki. Aby stworzyć nowy warunek należy kliknąć na napisie „New condition”. Otwiera się nam okienko. Tutaj wybieramy [[obiekt aktywny|obiekt]] i akcję z nim związaną. Można łączyć z sobą warunki. Wystarczy kliknąć na zdarzenie i wybrać z menu „Insert”. Otwiera się to samo okienko i również wybieramy akcje. Teraz możemy już stworzyć akcję. | Po lewej stronie ekranu znajdują się warunki. Aby stworzyć nowy warunek należy kliknąć na napisie „New condition”. Otwiera się nam okienko. Tutaj wybieramy [[obiekt aktywny|obiekt]] i akcję z nim związaną. Można łączyć z sobą warunki. Wystarczy kliknąć na zdarzenie i wybrać z menu „Insert”. Otwiera się to samo okienko i również wybieramy akcje. Teraz możemy już stworzyć akcję. | ||
W wierszu zdarzenia szukamy [[obiekt aktywny|obiektu]], na którym ma być wykonana akcja. Teraz klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy akcję do stworzenia. Możemy zostać poproszeni o podanie jakiegoś parametru. Możemy również kliknąć lewym przyciskiem myszy - wtedy otworzy się okno w którym też możemy tworzyć akcje. Akcje możemy kopiować przeciągając je do innej ramki, lub przenosić przytrzymując przy tym klawisz ''Shift''. | W wierszu zdarzenia szukamy [[obiekt aktywny|obiektu]], na którym ma być wykonana akcja. Teraz klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy akcję do stworzenia. Możemy zostać poproszeni o podanie jakiegoś parametru. Możemy również kliknąć lewym przyciskiem myszy - wtedy otworzy się okno w którym też możemy tworzyć akcje. Akcje możemy kopiować przeciągając je do innej ramki, lub przenosić przytrzymując przy tym klawisz ''Shift''. | ||
− | |||
== Zobacz też == | == Zobacz też == | ||
− | |||
*'''[[Edytor etapu]]''' | *'''[[Edytor etapu]]''' | ||
*'''[[Edytor scenariusza]]''' | *'''[[Edytor scenariusza]]''' | ||
Linia 24: | Linia 13: | ||
*'''[[The Games Factory 2]]''' | *'''[[The Games Factory 2]]''' | ||
*'''[[Multimedia Fusion 2]]''' | *'''[[Multimedia Fusion 2]]''' | ||
− | |||
{{stub}} | {{stub}} | ||
+ | [[Kategoria:KNP]] | ||
+ | [[Kategoria:TGF]] | ||
+ | [[Kategoria:MMF]] | ||
+ | [[Kategoria:MMF2]] | ||
+ | [[Kategoria:Edytory do tworzenia gier]] |
Wersja z 01:39, 5 lis 2006
Edytor zdarzeń (Event Editor) to jeden z trzech edytorów w programach klikowych. W nim tworzymy właściwy kod programu. Cały system opiera się na warunkach i akcjach. Znajdują się tu wszystkie obiekty z wyjątkiem obiektów tła.
Obsługa
Po lewej stronie ekranu znajdują się warunki. Aby stworzyć nowy warunek należy kliknąć na napisie „New condition”. Otwiera się nam okienko. Tutaj wybieramy obiekt i akcję z nim związaną. Można łączyć z sobą warunki. Wystarczy kliknąć na zdarzenie i wybrać z menu „Insert”. Otwiera się to samo okienko i również wybieramy akcje. Teraz możemy już stworzyć akcję. W wierszu zdarzenia szukamy obiektu, na którym ma być wykonana akcja. Teraz klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy akcję do stworzenia. Możemy zostać poproszeni o podanie jakiegoś parametru. Możemy również kliknąć lewym przyciskiem myszy - wtedy otworzy się okno w którym też możemy tworzyć akcje. Akcje możemy kopiować przeciągając je do innej ramki, lub przenosić przytrzymując przy tym klawisz Shift.
Zobacz też
- Edytor etapu
- Edytor scenariusza
- Klik & Play
- The Games Factory
- Multimedia Fusion
- The Games Factory 2
- Multimedia Fusion 2
To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.