Edytor zdarzeń: Różnice pomiędzy wersjami

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
 
Linia 1: Linia 1:
[[Kategoria:KNP]]
 
[[Kategoria:TGF]]
 
[[Kategoria:MMF]]
 
[[Kategoria:MMF2]]
 
[[Kategoria:Edytory do tworzenia gier]]
 
 
 
'''Edytor zdarzeń''' (''Event Editor'') to jeden z trzech edytorów w programach klikowych. W nim tworzymy właściwy kod programu. Cały system opiera się na '''warunkach''' i '''akcjach'''. Znajdują się tu wszystkie obiekty z wyjątkiem obiektów tła.
 
'''Edytor zdarzeń''' (''Event Editor'') to jeden z trzech edytorów w programach klikowych. W nim tworzymy właściwy kod programu. Cały system opiera się na '''warunkach''' i '''akcjach'''. Znajdują się tu wszystkie obiekty z wyjątkiem obiektów tła.
 
 
[[grafika:Tgfinfo.gif|thumb|left|Konstrukcja edytora zdarzeń]]
 
[[grafika:Tgfinfo.gif|thumb|left|Konstrukcja edytora zdarzeń]]
 
 
== Obsługa ==
 
== Obsługa ==
 
 
Po lewej stronie ekranu znajdują się warunki. Aby stworzyć nowy warunek należy kliknąć na napisie „New condition”. Otwiera się nam okienko. Tutaj wybieramy [[obiekt aktywny|obiekt]] i akcję z nim związaną. Można łączyć z sobą warunki. Wystarczy kliknąć na zdarzenie i wybrać z menu „Insert”. Otwiera się to samo okienko i również wybieramy akcje. Teraz możemy już stworzyć akcję.
 
Po lewej stronie ekranu znajdują się warunki. Aby stworzyć nowy warunek należy kliknąć na napisie „New condition”. Otwiera się nam okienko. Tutaj wybieramy [[obiekt aktywny|obiekt]] i akcję z nim związaną. Można łączyć z sobą warunki. Wystarczy kliknąć na zdarzenie i wybrać z menu „Insert”. Otwiera się to samo okienko i również wybieramy akcje. Teraz możemy już stworzyć akcję.
 
W wierszu zdarzenia szukamy [[obiekt aktywny|obiektu]], na którym ma być wykonana akcja. Teraz klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy akcję do stworzenia. Możemy zostać poproszeni o podanie jakiegoś parametru. Możemy również kliknąć lewym przyciskiem myszy - wtedy otworzy się okno w którym też możemy tworzyć akcje. Akcje możemy kopiować przeciągając je do innej ramki, lub przenosić przytrzymując przy tym klawisz ''Shift''.
 
W wierszu zdarzenia szukamy [[obiekt aktywny|obiektu]], na którym ma być wykonana akcja. Teraz klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy akcję do stworzenia. Możemy zostać poproszeni o podanie jakiegoś parametru. Możemy również kliknąć lewym przyciskiem myszy - wtedy otworzy się okno w którym też możemy tworzyć akcje. Akcje możemy kopiować przeciągając je do innej ramki, lub przenosić przytrzymując przy tym klawisz ''Shift''.
 
  
 
== Zobacz też ==
 
== Zobacz też ==
 
 
*'''[[Edytor etapu]]'''
 
*'''[[Edytor etapu]]'''
 
*'''[[Edytor scenariusza]]'''
 
*'''[[Edytor scenariusza]]'''
Linia 24: Linia 13:
 
*'''[[The Games Factory 2]]'''
 
*'''[[The Games Factory 2]]'''
 
*'''[[Multimedia Fusion 2]]'''
 
*'''[[Multimedia Fusion 2]]'''
 
  
 
{{stub}}
 
{{stub}}
 +
[[Kategoria:KNP]]
 +
[[Kategoria:TGF]]
 +
[[Kategoria:MMF]]
 +
[[Kategoria:MMF2]]
 +
[[Kategoria:Edytory do tworzenia gier]]

Wersja z 01:39, 5 lis 2006

Edytor zdarzeń (Event Editor) to jeden z trzech edytorów w programach klikowych. W nim tworzymy właściwy kod programu. Cały system opiera się na warunkach i akcjach. Znajdują się tu wszystkie obiekty z wyjątkiem obiektów tła.

Konstrukcja edytora zdarzeń

Obsługa

Po lewej stronie ekranu znajdują się warunki. Aby stworzyć nowy warunek należy kliknąć na napisie „New condition”. Otwiera się nam okienko. Tutaj wybieramy obiekt i akcję z nim związaną. Można łączyć z sobą warunki. Wystarczy kliknąć na zdarzenie i wybrać z menu „Insert”. Otwiera się to samo okienko i również wybieramy akcje. Teraz możemy już stworzyć akcję. W wierszu zdarzenia szukamy obiektu, na którym ma być wykonana akcja. Teraz klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy akcję do stworzenia. Możemy zostać poproszeni o podanie jakiegoś parametru. Możemy również kliknąć lewym przyciskiem myszy - wtedy otworzy się okno w którym też możemy tworzyć akcje. Akcje możemy kopiować przeciągając je do innej ramki, lub przenosić przytrzymując przy tym klawisz Shift.

Zobacz też


Stub.png To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.