Draw sprite()

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Właściwy tytuł tego artykułu to draw_sprite(). Z powodu ograniczeń technicznych tytuł tego artykułu jest nieprawidłowy.

draw_sprite() - funkcja, rysująca na ekranie sprite.

Sposób wywołania

Funkcja przyjmuje cztery argumenty w następującej kolejności:

draw_sprite([real] sprite_id, [real] image_id, [rea] x, [real] y)

  • sprite_id - identyfikator sprite, który chcemy narysować (zazwyczaj w postaci nazwy sprita)
  • image_id - numer klatki animacji danego sprite, która ma być narysowana. Numerację zaczyna się od 0 dla klatki pierwszej, 1 dla klatki drugiej itd.
  • x - pozycja x
  • y - pozycja y

Uwagi

  • Funkcję można wywołać tylko ze zdarzenia DRAW. Należy zwrócić uwagę, że stworzenie zdarzenia DRAW automatycznie powoduje, że przestaje działać domyślny sposób rysowania spritów. Jeśli chcemy, by sprite był rysowany nadal za pomocą funkcji draw w sposób identyczny do domyślnego, należy użyć takiej konstrukcji:
draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y);

Przykład użycia

draw_sprite(image_index,0,12,12) // bedzie rysowanana pierwsza klatka sprite'a obiektu, w którym wywołano funkcję w pozycji (12,12)
draw_sprite(przycisk,1,x,y) // bedzie rysowana pierwsza klatka sprite'a przycisk w miejscu (x,y). Sprite obiektu, w którym wywołano funkcję nie będzie rysowany, chyba, że napiszemy osobną funkcję do jego rysowania

Zobacz też