Draw line()
Klikipedia - klikowa encyklopedia
- Właściwy tytuł tego artykułu to draw_line(). Z powodu ograniczeń technicznych tytuł tego artykułu jest nieprawidłowy.
Wywołanie
Funkcja przyjmuje cztery argumenty, będące liczbami rzeczywistymi:
draw_line([real] x1, [real] y1, [real] x2, [real] y2)
- x1 - współrzędna x początku linii prostej
- y1 - współrzędna y początku linii prostej
- x2 - współrzędna x końca linii prostej
- y2 - współrzędna y końca linii prostej
Przykład użycia
var x1,x2,y1,y2; x1=0; x2=640; y1=0; y2=480; draw_line(x1,y1,x2,y2); // zostanie narysowana przekątna ekranu (od punktu (0,0) do (640,480))
Uwagi
Działanie funkcji modyfikowane jest innymi funkcjami:
- draw_set_alpha() - ustawia przezroczystość rysowanej linii
- draw_set_color() - ustawia kolor rysowanej linii
Funkcje rysujące figury i kształty w języku GML
cały room: draw_clear() • draw_clear_alpha()
podstawowe kształty: draw_arrow() • draw_circle() • draw_ellipse() • draw_line() • draw_rectangle() • draw_roundrect() • draw_triangle()
pozostałe: draw_button() • draw_healthbar() • draw_path()