Draw ellipse()
Klikipedia - klikowa encyklopedia
- Właściwy tytuł tego artykułu to draw_ellipse(). Z powodu ograniczeń technicznych tytuł tego artykułu jest nieprawidłowy.
Wywołanie
Funkcja przyjmuje pięć argumentów, będących liczbami rzeczywistymi:
draw_ellipse([real] x1, [real] y1, [real] x2, [real] y2, [real] obramowanie)
- x1 - współrzędna x najbardziej wysuniętego na lewo punktu elipsy
- y1 - współrzędna y najbardziej wysuniętego ku górze punktu elipsy
- x2 - współrzędna x najbardziej wysuniętego na prawo punktu elipsy
- y2 - współrzędna y najbardziej wysuniętego w dół punktu elipsy
- obramowanie - jeśli podano 1, to rysowane jest jedynie obramowanie elipsy o grubości 1px, w przeciwnym wypadku rysowana jest elipsa (z wypełnieniem)
Przykład użycia
var x1,x2,y1,y2; x1=120; y1=14; x2=240; y2=28; draw_ellipse(x1,y1,x2,y2,0); // zostanie narysowana bardzo płaska elipsa
Uwagi
Działanie funkcji modyfikowane jest innymi funkcjami:
- draw_set_alpha() - ustawia przezroczystość rysowanej elipsy
- draw_set_color() - ustawia kolor rysowanej elipsy
Funkcje rysujące figury i kształty w języku GML
cały room: draw_clear() • draw_clear_alpha()
podstawowe kształty: draw_arrow() • draw_circle() • draw_ellipse() • draw_line() • draw_rectangle() • draw_roundrect() • draw_triangle()
pozostałe: draw_button() • draw_healthbar() • draw_path()