Draw arrow()
Klikipedia - klikowa encyklopedia
- Właściwy tytuł tego artykułu to draw_arrow(). Z powodu ograniczeń technicznych tytuł tego artykułu jest nieprawidłowy.
Wywołanie
Funkcja przyjmuje pięć argumentów, będące liczbami rzeczywistymi:
draw_arrow([real] x1, [real] y1, [real] x2, [real] y2, [real] rozmiar)
- x1 - współrzędna x początku linii (końcówka bez grota)
- y1 - współrzędna y początku linii (końcówka bez grota)
- x2 - współrzędna x końca linii (z grotem)
- y2 - współrzędna y końca lini (z grotem)
- rozmiar - rozmiar grotu w pikselach
Przykład użycia
var x1,x2,y1,y2,rozmiar; x1=12; y1=14; x2=50, y2=64; rozmiar=20; draw_arrow(x1,y1,x2,y2,rozmiar); // zostanie narysowana strzałka od punktu (12,14) do (50,64). // Przy punkcie (50,64) bedzie grot strzałki o wielkości 20px
Uwagi
Działanie funkcji modyfikowane jest innymi funkcjami:
- draw_set_alpha() - ustawia przezroczystość rysowanej strzałki
- draw_set_color() - ustawia kolor rysowanej strzałki
Funkcje rysujące figury i kształty w języku GML
cały room: draw_clear() • draw_clear_alpha()
podstawowe kształty: draw_arrow() • draw_circle() • draw_ellipse() • draw_line() • draw_rectangle() • draw_roundrect() • draw_triangle()
pozostałe: draw_button() • draw_healthbar() • draw_path()