Dizzy: The Secret Land

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki

Dizzy-The Secret Land

Gra przygodowa autorstwa Mirosława Bidzińskiego, której wersja demonstracyjna ukazała się w 2004 roku na polskiej stronieDizzya zaraz po tym na yolkfolk, gdzie cieszyła się dobrą opinią, jednak silnik gry jak i sama szata graficzna pozostawiały wiele do życzenia.


Dizzy i "tajemniczy ląd" to kolejna z fan gier, nawiązująca do przygód dzielnego jajka -Dizzy. Swojego czasu powstało wiele gier właśnie z tym bohaterem przy pomocy programów klikowych, min. "Dizzy-Normal Day", "Stag Night Dizzy" czy też "Lost Woods".

W grudniu 2006 roku gra doczekała się premiery na forum Dizzy, jako pełnej wersji. Do realizacji projektu przyczyniły się kolejne osoby: AndyUK za pomoc z ruchem postaci oraz Nitro, który towarzyszył do końca w poprawkach silnika i testowaniu gry. Nowa pełna wersja daleko odchodziła od wersji demo pod względem zarówno technicznym jak i graficznym. Przedtem autor skoncentrował się na gotowych elementach graficznych znanej FAoD (Fantastic Dizzy)lecz te zastąpione zostały w nowej wersji własnymi grafikami. Po wydaniu gra zaciekawiła graczy, z uwagi na szerokie zmiany jakie nastąpiły od momentu ukazania się wersji demonstracyjnej. Gra jednak zawierała pewne błędy, które z czasem poprawiono. Kolejnym miejscem premiery poprawionej już wersji okazał się Click Portal, gdzie również pojawiły się pozytywne uwagi na jej temat. Autor nie poprzestał na tym, zapowiedziana została kolejna wersja gry uwzględniająca poprawki, głównie w grafice. Nowa wersja będzie w języku angielskim i prawdopodobnie premiera ukaże się na www.yolkfolk.com.

Fabuła

Początkowo zamysłem autora była kontynuacja wspaniałej FAoD (Fantastic Adventures of Dizzy), gry wydanej na NES/Pegasus, Sega Genesis, PC. Jednak z biegiem czasu autor obmyślił inną koncepcję na przygody jajka. Pojawił się nowy Świat Dizzy, w którym kluczową rolę odgrywały nowe, nieznane dotąd postaci i miejsca w tym miasto Sarg-Yard, wokół którego właśnie dzieje się cała przygoda.

Intro rozpoczyna się opowieścią na temat miasta i jego mieszkańców. Początkowo dowiadujemy się, że miasto leży niedaleko lasu Yolk-Folk (miejsce zamieszkania głównego bohatera i jego przyjaciół). Pewnego razu, wszyscy z myślą, iż zły czarnoksiężnik Zaks już nie żyje i nie wyrządzi nikomu więcej krzywdy, mogą spać spokojnie. Jednak pewnej nocy coś zakłóciło ich sen, gdy na niebie zabłysły pioruny. Ku zdziwieniu wszystkich tych, których obudził donośny grzmot, w świetle błysków pojawił się ów dotąd nieznany nekromanta Dead Man, który wobec tutejszych mieszkańców nie okazał się litościwy, jednym wypowiedzianym zaklęciem zamienił dotąd to spokojne miejsce w pogorzelisko. Część mieszkańców zmienił w swoich poddanych a na pobliskim cmentarzu nieopodal miasta, powstali z grobów nieumarli, którzy również oddali nekromancie swoją posługę. Dizzy nie ma pojęcia o całej sytuacji, jednak wie, że dzieje się w okół coś niedobrego, w końcu w jego chatkę uderzyła ognista kula, z której musiał szybko uciec. W grze Dizzy zdobywać będzie różne ciekawe informacje i przedmioty, które pomogą mu odnaleźć zamek złego nekromanty i wymierzenia mu ostatecznego ciosu.