Debugger

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Wersja z dnia 19:58, 21 gru 2007 autorstwa RomanX (dyskusja | edycje)
(różn.) ‹Starsza wersja | zobacz obecną wersję (różn.) | Nowsza wersja› (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Rozwinięte okienko debuggera

Debugger ogólnie to program, który nadzoruje wykonywanie innego programu i ułatwia odnajdywanie w nim błędów. W TGF2 i MMF2 jest to swojego rodzaju następca edytora krokowego, który był obecny w TGF.

Obsługa

Debugger standardowo monitoruje tylko podstawowe parametry aplikacji, między innymi ilość obiektów i rozmiar w pamięci (te dwie informacje są wyświetlane na zwiniętym okienku debuggera), a także ilość klatek na sekundę (FPS), czas wykonywania aplikacji, numer aktualnego poziomu oraz globalne zmienne (zarówno wartości jak i ciągi znaków).

Każdy obiekt można dodać do monitorowanych przez debuggera za pomocą akcji:

  • Debugger > Add object to debugger

Monitorowane stają się wtedy wszystkie standardowe zmienne obiektu, jak pozycja, podstawowe zmienne itp. - ale już nie te, które są unikalne (np. wartość kontrastu w Contrast object).

Zobacz też