Brother Bear XXL 2/Recenzja

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Wersja z dnia 16:29, 30 paź 2007 autorstwa RomanX (dyskusja | edycje)
(różn.) ‹Starsza wersja | zobacz obecną wersję (różn.) | Nowsza wersja› (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Slimaczek.jpg
Pierwotna wersja tego artykułu pochodzi z 5. numeru Ślimaczka (zobacz oryginalny artykuł).


Brother Bear XXL 2
Brother Bear XXL 2.gif
gatunek gra zręcznościowa
data wydania nieznana
stworzone w The Games Factory
autor Bedziu
język polski
strona www brak
pobieranie brak]

Gra Brother Bear XXL 2 to druga część z serii opowiadającej o przygodach dwóch miśków z filmu "Mój brat niedźwiedź". Przed bohaterami czeka wielka przygoda, cała chmara rosiczek i kaktusów. Czas się z nimi zmierzyć.

Zmiany

W porównaniu do poprzedniczki, ta część historii o niedźwiedziach jest nieco bardziej dopracowana. W oczy rzuca się nowe, ładniejsze menu. Dzięki niemu możemy od razu rozpocząć wędrówkę, przeczytać instrukcję, a nawet zagrać w jedną z dwóch minigier . Niestety, przemieszczanie się między opcjami w menu utrudnia, i to w sposób bardzo irytujący ekran "ładowanie", który w tym przypadku jest zupełnie niepotrzebny .

Oprawa audiowizualna

Grafika nie zmieniła się zbytnio względem poprzedniej edycji. Nadal mamy kwadratowe platformy, drzewa i rosiczki z bibliotek, miśki zacinające się na platformach. Da się jednak wyczuć różnicę w sterowaniu. Teraz podskakiwanie na moście nie stanowi tak wielkiego problemu. Pozostaje tylko problem ze wskakiwaniem na platformy (konieczne jest "wybicie się" z odpowiedniego miejsca).

Muzyka pozostaje na równie wysokim poziomie, jak w poprzedniej części gry. Pliki MP3 stanowią chyba jedyny element tworzący klimat w produkcji. Szczególne do gustu wpadła mi muzyka umieszczona w minigrze polegającej na ucieczce przed głazem .

Bonusy

Kolejną dużą różnicą względem "Brother Bear XXL" jest większa liczba "znajdźków". Możemy schwytać bonus dający nam jedno dodatkowe życie, czy też nawet niszczący wszystkie rosiczki na planszy. Zmienił się też system haseł w grze. Teraz są one podawane co dwa poziomy oddzielone "CheckPoint’em". Jeśli chodzi o różnorodność zagadek, to sprowadza się ona do "platform-wind" oraz platform, które mogą przygnieść rosiczkę. Pozostałe niespodzianki pojawiają się również w pierwszej części produkcji. Plusem jest dokładne opisanie wszystkich elementów gry podczas trwania pierwszej planszy.

Podsumowanie

Pomimo kilku poprawek gra nadal nie należy do najlepszych (chociaż już jest jedno niebo lepiej). Mam nadzieję, że kolejna część "trylogii" będzie o wiele lepsza. Była ona zapowiadana dość długo, a współpraca z innym klikowcem (jego nick'u nie podam z tego powodu, iż zachęcam do przeczytania zapowiedzi w poprzednich numerach) w celu poprawienia ruchu platformowego powoduje, że ślinka mi cieknie na samą myśl o tym, co się stanie niebawem ...

Plusy

  • pomysł
  • muzyka
  • minigry
  • pomoc podczas gry

Minusy

  • niedopracowana grafika (i biblioteki)
  • nadal zły ruch platformowy
  • kilka innych małych błędów

Galeria