Brother Bear XXL/Recenzja: Różnice pomiędzy wersjami

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
m
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Ślimaczek|numer=5|adres=http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/recka8.htm}}
+
{{Ślimaczek|numer=5|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/recka7.htm}}
 
{{gra|
 
{{gra|
tytuł        = [[Brother Bear XXL 2]]|
+
tytuł        = [[Brother Bear XXL]]|
grafika      = Brother Bear XXL 2.gif|
+
grafika      = Brother Bear XXL.gif|
 
autor        = [[Bedziu]]|
 
autor        = [[Bedziu]]|
 
data        = nieznana|
 
data        = nieznana|
Linia 11: Linia 11:
 
download    = brak]
 
download    = brak]
 
}}
 
}}
Gra '''[[Brother Bear XXL 2]]''' to druga część z serii opowiadającej o przygodach dwóch miśków z filmu "Mój brat niedźwiedź". Przed bohaterami czeka wielka przygoda, cała chmara rosiczek i kaktusów. Czas się z nimi zmierzyć.
+
Disney zachwyca widzów (zazwyczaj młodszych) coraz to nowszymi produkcjami. Jedną z nich jest "Mój brat niedźwiedź". Opowiada ona o człowieku, który został zamieniony w zwierza i który musi dojść do szczytu magicznej góry, by powrócić do pierwotnej postaci. Gra, której recenzję właśnie czytasz, została stworzona w oparciu właśnie o ten film. Jest to platformówka z dość ładną grafiką i klimatyczną muzyką.
  
==Zmiany==
+
==Menu==
W porównaniu do poprzedniczki, ta część historii o niedźwiedziach jest nieco bardziej dopracowana. W oczy rzuca się nowe, ładniejsze menu. Dzięki niemu możemy od razu rozpocząć wędrówkę, przeczytać instrukcję, a nawet zagrać w jedną z dwóch minigier . Niestety, przemieszczanie się między opcjami w menu utrudnia, i to w sposób bardzo irytujący ekran "ładowanie", który w tym przypadku jest zupełnie niepotrzebny .
+
Menu nie jest piękne. Mamy tam do czynienia ze standardowymi przyciskami (z czego jeden nie spełnia swojego zadania). Zaczynamy zabawę. Dostajemy informacje o celu gry od jelenia. Sterujemy dwoma miśkami z filmu i pokonujemy kolejne przeszkody (głównie rosiczki i kaktusy). Pomysł na grę dobry, tylko jest kilka rzeczy, które bardzo denerwują i utrudniają rozgrywkę. Ale o tym zaraz.
  
==Oprawa audiowizualna==
+
==Oprawa==
Grafika nie zmieniła się zbytnio względem poprzedniej edycji. Nadal mamy kwadratowe platformy, drzewa i rosiczki z bibliotek, miśki zacinające się na platformach. Da się jednak wyczuć różnicę w sterowaniu. Teraz podskakiwanie na moście nie stanowi tak wielkiego problemu. Pozostaje tylko problem ze wskakiwaniem na platformy (konieczne jest "wybicie się" z odpowiedniego miejsca).
+
Grafika całkiem przyzwoita, gdyby nie fakt, że wiele jej elementów zostało zaczerpnięte z bibliotek. Miśki wykonane są ładnie, jednak ich animacja skoku powoduje, że blokują się, jeśli staniemy obok platformy. A jeśli już o nich mowa, to ich wzór się powtarza i są kwadratowe – zero urozmaicenia kształtów. W pierwszym poziomie wręcz ich brakuje – chodzimy w powietrzu. Tło też niegodne dobrego grafika – gradient.
  
Muzyka pozostaje na równie wysokim poziomie, jak w poprzedniej części gry. Pliki [[MP3]] stanowią chyba jedyny element tworzący klimat w produkcji. Szczególne do gustu wpadła mi muzyka umieszczona w [[minigra|minigrze]] polegającej na ucieczce przed głazem .
+
==Muzyka i dźwięki==
 +
Muzyka to, w odróżnieniu od większości produkcji klikowych, pliki MP3 pasujące do klimatu danego poziomu. Tło jest dobrane pod względem głośności, nadaje należyty nastrój. Dźwięki stoją na standardowym poziomie, wyczuwa się obecność bibliotek.
  
==Bonusy==
+
==Grywalność==
Kolejną dużą różnicą względem "Brother Bear XXL" jest większa liczba "znajdźków". Możemy schwytać bonus dający nam jedno dodatkowe życie, czy też nawet niszczący wszystkie rosiczki na planszy. Zmienił się też system haseł w grze. Teraz są one podawane co dwa poziomy oddzielone "CheckPoint’em". Jeśli chodzi o różnorodność zagadek, to sprowadza się ona do "platform-wind" oraz platform, które mogą przygnieść rosiczkę. Pozostałe niespodzianki pojawiają się również w pierwszej części produkcji. Plusem jest dokładne opisanie wszystkich elementów gry podczas trwania pierwszej planszy.
+
Grywalność zawalona jest totalnie przez sterowanie. Często trzeba próbować po kilkanaście razy zanim dostaniemy się na jakąś wyższą półkę. W jednym miejscu jest taki moment, że ziemia się obsuwa. Gdy próbujemy podskoczyć, animacja się zapętla, a my stoimy tam, gdzie staliśmy. Gdy wchodzimy na ruchomą kładkę na rzece, to miśki podskakują akurat wtedy, gdy jesteśmy o krok od śmierci spowodowanej przygnieceniem przez wielki głaz. A propos głazów: w grze ze sterty kamyków tworzy się duża kamienna kula, gdy tylko nadepniemy na dany obszar. Mamy wtedy do czynienia ze sceną zaczerpniętą z filmów Indiana Johnes. Kolejnym strasznym utrudnieniem jest to, że w ciągu ułamka sekundy na jednej przeszkodzie możemy stracić wszystkie życia (np. 5).
  
 
==Podsumowanie==
 
==Podsumowanie==
Pomimo kilku poprawek gra nadal nie należy do najlepszych (chociaż już jest jedno niebo lepiej). Mam nadzieję, że kolejna część "trylogii" będzie o wiele lepsza. Była ona zapowiadana dość długo, a współpraca z innym klikowcem (jego nick'u nie podam z tego powodu, iż zachęcam do przeczytania zapowiedzi w poprzednich numerach) w celu poprawienia ruchu platformowego powoduje, że ślinka mi cieknie na samą myśl o tym, co się stanie niebawem ...  
+
Oprócz wielu błędów i nieciekawych niektórych elementów grafiki, gra może się naprawdę spodobać fanom filmów Disney'a. Szkoda tylko, że są to zazwyczaj dzieci do lat 10.
  
 
==Plusy==
 
==Plusy==
 
*pomysł
 
*pomysł
*muzyka
+
*muzyka
*minigry
 
*pomoc podczas gry
 
  
 
==Minusy==
 
==Minusy==
*niedopracowana grafika (i biblioteki)
+
*biblioteki w grafice
*nadal zły ruch platformowy
+
*tragiczne sterowanie
*kilka innych małych błędów
+
*błędy
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
<div class="galeria">http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/dane/bb20.gif http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/dane/bb2a.gif http://www.p9d.webd.pl/slimaczek/numery/slimaczek_05/nr5/dane/bb2b.gif</div>
+
{{Galeria|obrazki=
 +
{{Obrazek|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/dane/bbl1.gif}}
 +
{{Obrazek|adres=http://dhost.info/nukesoft/other/slimaczek/online/05/nr5/dane/bbl3.gif}}
 +
}}
  
 
{{artykuł|autor=misieksamgame}}
 
{{artykuł|autor=misieksamgame}}
 
==Ocena==
 
==Ocena==
{{ocena|ocena=3|skala=6}}
+
{{ocena|ocena=2|skala=6}}
 +
 
 +
{{inneZnaczenia|recenzji części pierwszej|[[Brother Bear XXL 2/Recenzja|recenzję sequela]]}}
 
[[Kategoria:Recenzje]]
 
[[Kategoria:Recenzje]]

Aktualna wersja na dzień 17:30, 30 paź 2007

Slimaczek.jpg
Pierwotna wersja tego artykułu pochodzi z 5. numeru Ślimaczka (zobacz oryginalny artykuł).


Brother Bear XXL
Brother Bear XXL.gif
gatunek gra zręcznościowa
data wydania nieznana
stworzone w The Games Factory
autor Bedziu
język polski
strona www brak
pobieranie brak]

Disney zachwyca widzów (zazwyczaj młodszych) coraz to nowszymi produkcjami. Jedną z nich jest "Mój brat niedźwiedź". Opowiada ona o człowieku, który został zamieniony w zwierza i który musi dojść do szczytu magicznej góry, by powrócić do pierwotnej postaci. Gra, której recenzję właśnie czytasz, została stworzona w oparciu właśnie o ten film. Jest to platformówka z dość ładną grafiką i klimatyczną muzyką.

Menu

Menu nie jest piękne. Mamy tam do czynienia ze standardowymi przyciskami (z czego jeden nie spełnia swojego zadania). Zaczynamy zabawę. Dostajemy informacje o celu gry od jelenia. Sterujemy dwoma miśkami z filmu i pokonujemy kolejne przeszkody (głównie rosiczki i kaktusy). Pomysł na grę dobry, tylko jest kilka rzeczy, które bardzo denerwują i utrudniają rozgrywkę. Ale o tym zaraz.

Oprawa

Grafika całkiem przyzwoita, gdyby nie fakt, że wiele jej elementów zostało zaczerpnięte z bibliotek. Miśki wykonane są ładnie, jednak ich animacja skoku powoduje, że blokują się, jeśli staniemy obok platformy. A jeśli już o nich mowa, to ich wzór się powtarza i są kwadratowe – zero urozmaicenia kształtów. W pierwszym poziomie wręcz ich brakuje – chodzimy w powietrzu. Tło też niegodne dobrego grafika – gradient.

Muzyka i dźwięki

Muzyka to, w odróżnieniu od większości produkcji klikowych, pliki MP3 pasujące do klimatu danego poziomu. Tło jest dobrane pod względem głośności, nadaje należyty nastrój. Dźwięki stoją na standardowym poziomie, wyczuwa się obecność bibliotek.

Grywalność

Grywalność zawalona jest totalnie przez sterowanie. Często trzeba próbować po kilkanaście razy zanim dostaniemy się na jakąś wyższą półkę. W jednym miejscu jest taki moment, że ziemia się obsuwa. Gdy próbujemy podskoczyć, animacja się zapętla, a my stoimy tam, gdzie staliśmy. Gdy wchodzimy na ruchomą kładkę na rzece, to miśki podskakują akurat wtedy, gdy jesteśmy o krok od śmierci spowodowanej przygnieceniem przez wielki głaz. A propos głazów: w grze ze sterty kamyków tworzy się duża kamienna kula, gdy tylko nadepniemy na dany obszar. Mamy wtedy do czynienia ze sceną zaczerpniętą z filmów Indiana Johnes. Kolejnym strasznym utrudnieniem jest to, że w ciągu ułamka sekundy na jednej przeszkodzie możemy stracić wszystkie życia (np. 5).

Podsumowanie

Oprócz wielu błędów i nieciekawych niektórych elementów grafiki, gra może się naprawdę spodobać fanom filmów Disney'a. Szkoda tylko, że są to zazwyczaj dzieci do lat 10.

Plusy

  • pomysł
  • muzyka

Minusy

  • biblioteki w grafice
  • tragiczne sterowanie
  • błędy

Galeria