Alpha-blending

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Wersja z dnia 22:05, 29 sty 2008 autorstwa RomanX (dyskusja | edycje)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Przykładowy efekt działania

Alpha-blending to efekt działania dodatkowego kanału (alpha) koloru (razem z czerwonym, zielonym i niebieskim RGB), który steruje przezroczystością każdego piksela z osobna.

Alpha-blending jest używany w grafice komputerowej do tworzenia efektów przezroczystości jak np. przenikanie się obiektów. Efekt jest wykorzystywany przy tworzeniu np. szklanych przedmiotów, cieczy. Stosowany jest także w animacji do przejść pomiędzy jedną klatką, a drugą.

Efekt ten dostępny jest w MMF przy zastosowaniu dodatku Alpha Channel oraz w MMF2 dla każdego obiektu aktywnego (nie jest dostępny w TGF2).


Stub.png To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.