Alpha-blending: Różnice pomiędzy wersjami
Klikipedia - klikowa encyklopedia
m (tekst do obrazka+kat.) |
m |
||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
'''Alpha-blending''' to efekt działania dodatkowego kanału (alpha) koloru (razem z czerwonym, zielonym i niebieskim RGB), który steruje przezroczystością każdego piksela z osobna. | '''Alpha-blending''' to efekt działania dodatkowego kanału (alpha) koloru (razem z czerwonym, zielonym i niebieskim RGB), który steruje przezroczystością każdego piksela z osobna. | ||
− | Alpha-blending jest używany w grafice komputerowej do tworzenia efektów przezroczystości jak np. przenikanie się obiektów. Efekt jest wykorzystywany przy tworzeniu np. szklanych przedmiotów, cieczy. | + | Alpha-blending jest używany w grafice komputerowej do tworzenia efektów przezroczystości jak np. przenikanie się obiektów. Efekt jest wykorzystywany przy tworzeniu np. szklanych przedmiotów, cieczy. Stosowany jest także w animacji do przejść pomiędzy jedną klatką, a drugą. |
+ | Efekt ten dostępny jest w [[MMF]] przy zastosowaniu [[Rozszerzenie|dodatku]] [[Alpha Channel (dodatek)|Alpha Channel]] oraz w [[MMF2]] dla każdego [[Obiekt aktywny|obiektu aktywnego]] (nie jest dostępny w [[TGF2]]). | ||
{{stub}} | {{stub}} |
Aktualna wersja na dzień 20:00, 14 sie 2008
Alpha-blending to efekt działania dodatkowego kanału (alpha) koloru (razem z czerwonym, zielonym i niebieskim RGB), który steruje przezroczystością każdego piksela z osobna.
Alpha-blending jest używany w grafice komputerowej do tworzenia efektów przezroczystości jak np. przenikanie się obiektów. Efekt jest wykorzystywany przy tworzeniu np. szklanych przedmiotów, cieczy. Stosowany jest także w animacji do przejść pomiędzy jedną klatką, a drugą.
Efekt ten dostępny jest w MMF przy zastosowaniu dodatku Alpha Channel oraz w MMF2 dla każdego obiektu aktywnego (nie jest dostępny w TGF2).
To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.