Alpha-blending: Różnice pomiędzy wersjami
Klikipedia - klikowa encyklopedia
m |
|||
Linia 6: | Linia 6: | ||
Alpha-blending jest używany w grafice komputerowej do tworzenia efektów przezroczystości jak np. przenikanie się obiektów. Efekt jest wykorzystywany przy tworzeniu np. szklanych przedmiotów, cieczy. Stosowany jest także w animacji do przejść pomiędzy jedną klatką, a drugą. | Alpha-blending jest używany w grafice komputerowej do tworzenia efektów przezroczystości jak np. przenikanie się obiektów. Efekt jest wykorzystywany przy tworzeniu np. szklanych przedmiotów, cieczy. Stosowany jest także w animacji do przejść pomiędzy jedną klatką, a drugą. | ||
− | Efekt ten dostępny jest w [[MMF]] przy zastosowaniu [[Rozszerzenie|dodatku]] [[Alpha Channel]] oraz w [[MMF2]] (nie jest dostępny w [[TGF2]]). | + | Efekt ten dostępny jest w [[MMF]] przy zastosowaniu [[Rozszerzenie|dodatku]] [[Alpha Channel]] oraz w [[MMF2]] dla każdego [[Obiekt aktywny|obiektu aktywnego]] (nie jest dostępny w [[TGF2]]). |
{{stub}} | {{stub}} |
Wersja z 22:05, 29 sty 2008
Alpha-blending to efekt działania dodatkowego kanału (alpha) koloru (razem z czerwonym, zielonym i niebieskim RGB), który steruje przezroczystością każdego piksela z osobna.
Alpha-blending jest używany w grafice komputerowej do tworzenia efektów przezroczystości jak np. przenikanie się obiektów. Efekt jest wykorzystywany przy tworzeniu np. szklanych przedmiotów, cieczy. Stosowany jest także w animacji do przejść pomiędzy jedną klatką, a drugą.
Efekt ten dostępny jest w MMF przy zastosowaniu dodatku Alpha Channel oraz w MMF2 dla każdego obiektu aktywnego (nie jest dostępny w TGF2).
To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.