Alpha-blending: Różnice pomiędzy wersjami

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
m
Linia 6: Linia 6:
 
Alpha-blending jest używany w grafice komputerowej do tworzenia efektów przezroczystości jak np. przenikanie się obiektów. Efekt jest wykorzystywany przy tworzeniu np. szklanych przedmiotów, cieczy. Stosowany jest także w animacji do przejść pomiędzy jedną klatką, a drugą.
 
Alpha-blending jest używany w grafice komputerowej do tworzenia efektów przezroczystości jak np. przenikanie się obiektów. Efekt jest wykorzystywany przy tworzeniu np. szklanych przedmiotów, cieczy. Stosowany jest także w animacji do przejść pomiędzy jedną klatką, a drugą.
  
Efekt ten dostępny jest w [[MMF]] przy zastosowaniu [[Rozszerzenie|dodatku]] [[Alpha Channel]] oraz w [[MMF2]] (nie jest dostępny w [[TGF2]]).
+
Efekt ten dostępny jest w [[MMF]] przy zastosowaniu [[Rozszerzenie|dodatku]] [[Alpha Channel]] oraz w [[MMF2]] dla każdego [[Obiekt aktywny|obiektu aktywnego]] (nie jest dostępny w [[TGF2]]).
  
 
{{stub}}
 
{{stub}}

Wersja z 22:05, 29 sty 2008

Przykładowy efekt działania

Alpha-blending to efekt działania dodatkowego kanału (alpha) koloru (razem z czerwonym, zielonym i niebieskim RGB), który steruje przezroczystością każdego piksela z osobna.

Alpha-blending jest używany w grafice komputerowej do tworzenia efektów przezroczystości jak np. przenikanie się obiektów. Efekt jest wykorzystywany przy tworzeniu np. szklanych przedmiotów, cieczy. Stosowany jest także w animacji do przejść pomiędzy jedną klatką, a drugą.

Efekt ten dostępny jest w MMF przy zastosowaniu dodatku Alpha Channel oraz w MMF2 dla każdego obiektu aktywnego (nie jest dostępny w TGF2).


Stub.png To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.