Chaos War

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Chaos War
Cw3.gif
gatunek strategia+zręcznościowa
data wydania lipiec 2005
stworzone w The Games Factory
autor RomanX
język angielski
strona www Nuke Soft
pobieranie Chaos War

Chaos War to zręcznościowo-strategiczna gra stworzona w lipcu 2005 roku przez Nuke Soft przy pomocy (betatesting) Voythieusa i Mif@.

Opis gry

Mieszanka turowej gry strategicznej ze zręcznościówką. W 2084 roku zarządzamy futurystycznym imperium - Azjatycką Unią (AU, Asiatic Union) lub krajami Najwyższego Globalnego Paktu (UGP, Ultimate Global Pact). Możliwa rozgrywka na 2 graczy lub z komputerem o wielostopniowej AI.

Można wszcząć wojnę, ale spowoduje to spadek opinii w oczach neutralnych nacji, co powoduje pogorszenie się u nich interesów. Można też grać ekonomicznie - budować nowe miasta i ulepszając stare - zabezpieczając się przed atakami przeciwnika i zyskując nowe fundusze na rozwój, a na koniec zmiażdżyć przeciwnika swoją potęgą, ekonomiczną lub militarną. Każda jednostka jest sterowana indywidualnie.

Gra jest w całości w języku angielskim.

Mimo, że w grze zaimplementowana jest obsługa kampanii - nie ma ich (tzn. grywalnych). W folderze DATA\CMP\ znajduje się wzór kampanii, który może zostać użyty do tworzenia własnych misji.

Jednostki i struktury

Typy jednostek:

  • Rakiety:
    • bliskiego zasięgu (Short R) - cena: 600 cr - przydatna na mało znaczące i nieodległe cele.
    • średniego zasięgu (Medium R) - cena: 1000 cr - skuteczna przeciwko strategicznym celom w małym oddaleniu.
    • dalekiego zasięgu (Long R) - cena: 1400 cr - wydajna na ważne, strategiczne cele daleko od wyrzutni.
  • Łodzie podwodne:
    • torpedowe (Anti-sub) - cena: 800 cr - skuteczna przeciwko celom przybrzeżnym i innym łodziom podwodnym, tania, wymaga namierzania (prawy przycisk myszy; zasięg to średnica zielonego koła).
    • rakietowe (VSR) - cena: 4000 cr - niesamowicie niszczycielskie łodzie wyposażone w rakiety bardzo bliskiego zasięgu. Wydajność znacznie wzrasta przy użyciu namierzania.
  • Przyszłościowe łodzie podwode są bardzo szybkie i zwrotne dzięki wspomagającemu silniki napędowi poduszkowemu. Mogą się także poruszać dzięki temu po lądzie. Niestety z małą prędkością i bez możliwości ataku. Wejście na ląd z morza domyślnie nie jest automatyczne z powodu utraty obronności. Aby wymusić takie działanie musisz trzymać kursor w górę. Aby przełączyć tą opcję wciśnij B (domyślnie).


Typy struktur:

  • Miasta:
    • Zwykłe miasto - cena: 1000 cr - powiększa imperium, poprawia opinię publiczną i generuje zysk. Mieści kilka milionów ludzi.
    • Stolica - nie można kupić - jest kluczowym miastem w państwie, jego utrata powoduje bardzo duże straty. W kampaniach utrata stolicy może powodować natychmiastową przegraną.
  • Baza wojskowa - cena: 3000 cr - powiększa imperium, generuje zysk i pozwala tworzyć jednostki. Mieści kilkaset tysięcy ludzi.
  • Ulepszenie - cena: 250 cr za miasto lub 500 cr za bazę - poprawia ogólny stan konstrukcji, dodaje funkcje obronne, schrony i fabryki.

Klawiszologia

Kontrolę można zdefiniować naciskając w dowolnym momencie gry Alt+Y.

  • 1 ekran:
    • Kursory - ruch zaznaczoną jednostką (w przypadku rakiety "przód" jest startem, zaś "tył" detonacją)
    • SHIFT - strzał z łodzi podwodnej
    • CTRL - centrowanie na wybranej jednostce
  • 2 ekran:
    • PAGE UP - wystrzelenie wszystkich rakiet w obszarze (tryb namierzania; patrz niżej)
    • PAGE DOWN - detonacja wszystkich wystrzelonych głowic
    • ENTER - następna tura
    • P - pauza
    • Backspace - czyszczenie ekranu
    • F12 - wyjście
  • 3 ekran:
    • Z - budowa miasta
    • X - budowa bazy
    • C - ulepszanie struktury
    • V - podarowanie 100 cr przeciwnikowi
    • B - automatycznie wejście na ląd łodzi poduszkowych włączone/wyłączone
    • N - centrowanie na celu misji w trybie kampanii LUB centrowanie na wrogiej stolicy w trybie wolnym (skirmish)
  • Niekonfigurowalne:
    • Lewy Przycisk Myszy - wybieranie zadań lub jednostek
    • Prawy Przycisk Myszy - tryb namierzania (patrz niżej) LUB anulowanie wybranego zadania

System namierzania i celowania

  • System namierzania i celowania włącza się prawym przyciskiem myszy.
  • Czerwony znacznik to miejsce, do którego będą zmierzać rakiety.
  • Zielone koło ma promień odpowiadający zasięgowi torped oraz jest obszarem, z którego po naciśnięciu PAGE UP zostaną masowo wystrzelone rakiety.
  • Podczas budowania nowej bazy lub miasta, jeżeli obszar ten będzie obejmował aktualnie istniejącą już konstrukcję lub łódź podwodną, będzie można postawić tam nowe miasto lub bazę.
  • Wybór jednostek następuje przez wybranie ich z listy widniejącej po prawej stronie lub po kliknięciu na danej jednostce. W zależności od nacji będą się pojawiały inne listy.

Cechy audiowizualne

Gra nie posiada rozbudowanej strony graficznej, stylizowana była na panel radaru. Dźwięk w średniej jakości (22 kHz), muzyka modularna wysokiej jakości.

Odnośniki zewnętrzne

Exquisite-khelpcenter.png
Klikipedia posiada recenzję tego projektu, której autorem jest M@ti PL
Kliknij aby przeczytać