wstecz  |  dalej  |  spis treści

 

      Liczniki...

 

autor: Michał


 

Więc jaki problem mamy?
Liczniki?
Dobrze...

Więc to jest tak:

   Liczniki są to jednopoziomowe wartości, które możemy ustawić w edytorze poziomów. Czym różnią się od wartości A, B i C? Otóż liczniki nie mogą mieć wartości mniejszej niż 0, natomiast wartości A, B, i C obiektu aktywnego - mogą. Należy pamiętać, że wartości A, B i C giną wraz ze zniszczeniem obiektu. Tak więc możemy ustawić te wartości np. do znaczników ruchu platformowego... Pamiętajmy też, że jeżeli tych samych obiektów aktywnych jest dużo, to jeżeli zmienimy im wartości w zwykłym warunku - zmienią się wszystkie, ale jeżeli warunek będzie dotyczył jednego takiego obiektu - wartość zmieni się tylko w nim.

Czym liczniki różnią się od wartości globalnych?

   Wartości globalnych nie trzeba stawiać w edytorze poziomów - są już od razu w edytorze zdarzeń. Różnią się tym, że wartości globalne działają przez całą grę, a liczniki - przez jeden poziom.

Czym liczniki różnią się od wartości przypisanych?

   Wartość przypisana jest do jednego obiektu aktywnego. Jest to bardzo przydatne, jeżeli chcemy porównać te same obiekty aktywne w kolizji z innym, na przykład porównujemy wartość przypisaną tego obiektu i już wiemy, który obiekt miał kolizje.

Dobiegamy do końca - co to są flagi?

   Flagi możemy porównać z wartościami A, B i C, z tą różnicą, że flag jest 30 (od 0 do 29), i można je ustawić tylko na wartości 0 (opuszczona) i 1 (podniesiona). Można je na przykład wykorzystać w celu otwierania i zamykania drzwi, porównywaniu kolizji, no, a także do zrobienia kilkuczęściowego bossa. Zapamiętajmy, że używając wielu flag, możemy osiągnąć więcej wartości niż 0 i 1. Na przykład:
 

Flaga1 podniesiona i Flaga2 podniesiona
Flaga1 opuszczona i Flaga2 podniesiona
Flaga1 podniesiona i Flaga2 opuszczona
Flaga1 opuszczona i Flaga2 opuszczona
4 wartości.
 

Dziękuję za uwagę.

 

Michał

 

 

wstecz  |  dalej  |  spis treści

by pepe9donkey